Klimat, nastrój, czas przebywania i rozmiar koszyka zakupowego w sklepach decydują o wielkości zakupów robionych przez klienta – wie o tym każdy świadomy właściciel sklepu i biznesu usługowego.
Jeżeli zastanawiasz się dlaczego masz mniej klientów i niższe zyski to najbardziej prawdopodobnym sprawcą tego niepowodzenia jest brak muzyki lub nieodpowiednia muzyka odtwarzana w Twoim lokalu.
Muzyka w lokalu – to ona nadaje klimat
Twój biznes polega na obsłudze klientów? Nie ważne jaki punkt usługowy prowadzisz – czy jest to samoobsługowy sklep, mały sklepik detaliczny, księgarnia, hotel, restauracja, salon samochodowy, fryzjerski, kosmetyczny, SPA, przychodnię dentystyczną lub siłownię – jeśli tylko przyjmujesz u siebie klientów to koniecznie zadbaj o muzykę! To inwestycja, która na pewno się opłaci. Komfort, poczucie relaksu i intymności sprzyjają wybieraniu zakupów i dłuższym pobycie w sklepie lub restauracji. Dobrze dobrana muzyka w tle może zwiększyć czas przebywania klientów nawet ośmiokrotnie, a wartość zakupów może być zwiększona nawet o 50%!
Nie wierzysz w moc odtwarzanej muzyki?
Kojarzysz muzykę, którą słyszysz podczas robienia zakupów w galeriach handlowych, restauracjach czy salonach samochodowych? Nie? No właśnie – a przecież wiadomo, że muzyka gra i dobrze przy niej robi się zakupy. Oto cała magia odpowiednio dobranej muzyki do lokalu, restauracji, czy sklepu – zwracasz na nią uwagę przez chwilę, a potem przestajesz, bo skupisz się na wybieraniu produktów. Mimo to, muzyka wciąż dociera do Ciebie i umila Ci spędzany w sklepie czas.
Czy wyobrażasz sobie jak wyglądały by zakupy w takim sklepie bez muzyki? Albo jak wyglądałaby kawa na spotkaniu biznesowym, z przyjaciółką lub rodziną w restauracji/kawiarni bez muzyki? Cisza w sklepie sprawiłaby, że byłoby słychać rozmowy innych klientów, kasowanie produktów, dźwięk lodówek, taśmę sklepową… Czy dla Ciebie, jako klienta, byłby to przyjemne? Odpowiedź zapewne jest negatywna. Zakupy lub spędzanie czasu w sklepie lub restauracji bez odtwarzanej muzyki mogą być frustrujące, denerwujące, stresujące i irytujące. Podczas rozmowy przez telefon będziesz chciał mówić szeptem, żeby inni klienci Cię nie słyszeli. Koniec końców Twoim celem nie będzie zrobienie zakupów, a jak najszybsze opuszczenie sklepu.
Muzyka do reklamy wideo
Muzyka w sklepie jest ważna – nawet w sklepie internetowym, ale także na witrynie internetowej. Może ona zachęcić Twojego przyszłego klienta do odwiedzenia Twojego sklepu. Jeżeli chcesz na swojej stronie umieścić reklamę wideo i chciałbyś znaleźć odpowiedni podkład muzyczny? Muzyka na licencji Creative Commons oferowana przez AprMedia doskonale się do tego nadaje.
Muzyka w sklepie bez ZAiKS ma ogromny wpływ na komfort robienia zakupów i spędzania czasu w restauracji, kawiarni, czy salonie fryzjerskim lub fitness. Dlatego obowiązkiem każdego świadomego managera i właściciela danego biznesu jest odtwarzanie muzyki – specjalnie dobranej pod względem stylu, jak i głośności. Tylko skąd wziąć odpowiednią muzykę do swojego lokalu? Na to pytanie odpowiedź znajdziecie w tym artykule.