Marketing sensoryczny wpływa na nastrój i decyzje klientów zwiększając u nich współczynnik optymizmu.

Tanie i efektywnie dotrzeć do klienta? Marketing sensoryczny to słowo klucz.

Marketing sensoryczny bez opłat ZAiKS to świetna droga by dotrzeć do zmysłów Klienta.

Zmysły to droga do klienta, którą podążają największe marki. Wzrok, słuch, węch, dotyk i smak pozwalają na doświadczanie życia w różnych aspektach – to one wywołują 80% naszych reakcji. Dzięki zmysłom człowiek poznaje świat, ocenia go, czerpie z niego radość lub smutek. Chociaż zdarza się słyszeć opinie, że zmysły w XIX wieku nie odgrywają już tak wielkiej roli jak kiedyś, to emocje nadal mają największy wpływ na budowanie naszych opinii.

Millward Brown przeprowadziło badanie na ponad 4000 losowych osobach wychodzących z lokali i sklepów, które dokonały w nich zakupu. Jego celem była diagnoza efektywności audiomarketingu i aromamarketingu, ocena, w jaki sposób wpływają one na nasz nastrój podczas pobytu w sklepie oraz informacje opinii ogólnej o samym punkcie usługowym. Badanych podzielono na 2 grupy – część na której został wykorzystany marketing sensoryczny oraz część kontrolną, bez wykorzystania aromamarketingu oraz audiomarketingu.

Jak marketing sensoryczny wpływa na nastrój klientów?
Muzyka w lokalu czy sklepie doskonale wprawia nas w nastrój zakupowy.

Dzięki odpowiednio dobranej muzyce, szybciej podejmujemy decyzje zakupowe.

O tym ile czasu spędzi klient w danym punkcie usługowym i jak chętnie będzie chciał skorzystać z naszych usług decyduje atmosfera w lokalu. Wizyty w miejscach, w których odtwarzano m.in. muzykę niezależną wpływały na pozytywny nastrój klientów. Dobrze dobrana muzyka przekłada się na lojalność klientów i ich komfort, a to zaś ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż produktów. Za pomocą dźwięków można zwiększyć choćby poczucie prywatności klienta. Udowodniono również, że muzyka grana w tempie bicia serca człowieka wycisza organizm i pobudza nasze szare komórki. Takie działania wpływają na pamięć, stwarzają ciepły klimat i pielęgnują przyjemne doznania – dzięki temu klient pozytywnie postrzega nasz punkt usługowy. Co czwarta badana osoba odniosła dużo lepsze wrażenie z wizyty sklepie stosującym marketing sensoryczny (np. odtwarzającym muzykę z radia z opłatami ZAiKS) niż w sklepie niestosującym owego marketingu .

Jak zwiększyć współczynnik optymizmu u klientów?

Współczynnikiem optymizmu w naszym przypadku jest stopień odczuwania przez klienta pozytywnych uczuć w stosunku do usług, z których korzystają. Wzrost współczynnika związanego z wybraniem lokalu, w którym korzystano z marketingu sensorycznego zadeklarowało 18% badanych osób. Najwyższy wpływ był widoczny w najstarszej grupie wiekowej 55+, gdzie wyniósł on aż 22%. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, którzy mieli kontakt z marketingiem sensorycznym zauważali u siebie wzrost optymizmu. Z badań więc wynika, że to on jest kluczem do sukcesu.

Godnym uwagi jest również fakt, że klienci, którzy poddani zostali działaniu audiomarketingu wydali w danym punkcie więcej pieniędzy niż planowali. Odtwarzanie muzyki niezależnej w sklepie (bez opłat ZAiKS) wpływało na chęć ponownego skorzystania z danej usługi. Pozytywny wpływ na decyzyjność podczas zakupów można łączyć zarówno ze wzrostem dobrego samopoczucia w danym punkcie, jak i wzrostem współczynnika optymizmu.

Wyślij wiadomość przez aplikację