Mundial 2018 i opłaty do OZZ (organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi) – czy są konieczne? Mundial 2018, czyli Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Rosji to nie lada uczta dla kibiców. 64 rozgrywki, które rozpoczynają się 14 czerwca meczem Rosja – Arabia Saudyjska potrwają aż do finału 15 lipca w Moskwie.

Każde sportowe rozgrywki są nie tylko ucztą dla kibiców, ale także dla właścicieli lokali. Bo jak w najszybszy sposób zwabić do siebie wielu klientów, jeśli nie przez publiczne odtwarzanie meczów? Jednak czas meczy to nie tylko smakowity kąsek dla właścicieli, ale także dla inspektorów stacji udzielających licencji w ramach OZZ-ów.

Zapewnij Twoim klientom rozrywkę po Mundialu 2018 i odtwórz dobrą, darmową muzykę.

I tak też było podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2016 odbywających się we Francji. Na to wydarzenie Telewizja Polsat zakupiła licencję do transmisji za kwotę około 30-35 mln euro (informacja nieoficjalna, szczegóły umowy objęte są tajemnicą). Jak wynikało z umów licencyjnych płacić miał właściwie każdy właściciel telewizora, na który spoglądać będzie więcej niż 5 osób. Jeżeli oglądanie odbywało się w biurze lub w domu to opłata licencyjna wynosiła 183 zł.

W przypadku pubów, restauracji, klubów fitness, stawki szły już w tysiące złotych. Lokal o wielkości do 50 m2 musiał zapłacić 1250 zł, a o wielkości 1000 m2 – 20 tys. zł brutto. Koszt licencji dla strefy kibica w dużym mieście wyceniono na 246 tys. zł.

Mundial 2018 i opłaty do OZZ – czy są konieczne?
Pośród właścicieli i managerów panuje przekonanie, że opłacenie licencji na publiczne pokazy transmisji sportowych jest równoznaczne z możliwością nadawania w swoim lokalu programów muzycznych i radiowych. To powoduje radość, ponieważ każdy świadomy właściciel po zakończonym meczu chce zatrzymać u siebie klienta i umilić mu czas odtwarzając popularne utwory muzyczne zachęcające do zabawy. Niestety, ale licencje nie działają wspólnie. Za każde publiczne odtwarzanie muzyki do organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi należy się osobna opłata. Jedyną możliwość odtwarzania muzyki bez opłat bądź kar od OZZ jest używanie utworów i dzieł, które nie są objęte prawem autorskim chronionym przez OZZ-ty.

Jeśli, jako świadomi siły oddziaływania muzyki na klientów, szukacie odpowiednich utworów bez opłat do OZZ na Mundial 2018 do ogródka piwnego, pubu, restauracji czy kawiarni to zapraszamy do kontaktu. Sprofilowana pod klientów i wydarzenie muzyka jest gwarancją przyciągnięcia do swojego lokalu wielu klientów.

Zapisz się do newslettera,

aby otrzymywać najnowsze informacje dotyczące muzyki wolnej od opłat, audio- i aromamarketingu.

Zapisując się do newslettera, akceptujesz Politykę Prywatności.