Letnie ogródki – food trucki i muzyka. Słońce rozpieszcza nas coraz bardziej, a im bliżej lata tym więcej ogródków letnich i food tracków możemy spotkać. Jak przygotować się do sezonu i sprawić, że dzięki muzyce będziemy wyróżniali się na tle innych?

Na miejskich placach i ulicach, jak grzyby po deszczu zaczynają wyrastać letnie ogródki piwne i restauracyjne. Coraz częściej możemy na naszej drodze spotkać też food trucki – czy to podczas koncertów, meczy, zlotu food trucków bądź też po prostu przy często odwiedzanym w sezonie obiekcie, jak np. park. W związku z bijącą ostatnio rekordy popularności tą formą tzw. małej gastronomii właściciele mają nie lada problem próbując odpowiedzieć sobie pytanie o to, w jaki sposób przyciągnąć klienta. Oprócz smacznego jedzenia to wystrój i muzyka, czyli klimat najbardziej przyciąga klientów.

Praca i spotkania w lato najczęściej odbywają się na zewnątrz – warto zapewnić klientom odpowiedni klimat. Wydawać mogłoby się, że w takich punktach jak food truck czy też ogródek letniskowy odtwarzanie muzyki nie będzie płatne, a przynajmniej nie tak dużo jak w restauracji czy kawiarni. Nic bardziej mylnego. Zarówno ogródki letniskowe, jak i niestacjonarne punkty małej gastronomii muszą uiszczać opłaty do OZZ (organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi) jeśli chcą odtwarzać muzykę. Nie warto również wychodzić z założenia, że skoro działamy mobilnie to kontrola OZZ-tu może nas nie dopadnie. Niestety, ale w okresach letnich, kiedy na ulicach jest natłok ogródków letniskowych oraz food trucków kontrole z OZZ także działają mobilnie i sprawdzają wszystkie miejsca, z których usłyszeć można muzykę. To przykre doświadczenie spotkało niejednego klienta APR Music i pokazuje, że takie kontrole nie tylko się przydarzają, ale są też kosztowne. Z racji tego, że ciężko określić dokładną ilość ludzi, którzy korzystali z naszego ogródka lub food trucka w czasie trwania całego dnia bądź weekendu, kary za odtwarzanie muzyki bez opłat mogą być naprawdę wysokie.

Wysokość wszystkich opłat lub kar są na tyle duże, że niejednokrotnie przekraczają zyski i nagle stajemy przed dylematem – umilać czas klientom czy dbać tylko o zyski?

Alternatywą do uiszczania wysokich opłat do OZZ lub płacenia bajońskich kar za chęć ominięcia prawa jest inwestycja w muzykę niezależną bez opłat do OZZ. Wybranie muzyki APR Media do publicznego odtwarzania dla firm to wybranie braku jakichkolwiek innych kosztów. Żadna organizacja OZZ nie ma prawa żądać uiszczenia opłat za odtwarzaną muzykę, a to dlatego że pełne prawa do sprzedawanych przez nas utworów posiadamy tylko i wyłącznie my.

Jednak znaczne obniżenie kosztów prowadzenia firmy nie jest jedynym plusem odtwarzania muzyki APR Media – brak jakichkolwiek bloków reklamowych, wiadomości co pół godziny i utartej popularnej muzyki. Utwory muzyczne, wokalne i instrumentalne, którymi dysponujemy, są najwyższej jakości. Nasi specjaliści zawsze starannie dobierają muzykę pasującą do charakteru prowadzonego lokalu lub działalności, ale zawsze ostatnie słowo w kwestii playlisty należy do klienta.

Letnie ogródki – food trucki i muzyka od APR.

Zapisz się do newslettera,

aby otrzymywać najnowsze informacje dotyczące muzyki wolnej od opłat, audio- i aromamarketingu.

Zapisując się do newslettera, akceptujesz Politykę Prywatności.