Zmysłowy wybór – tak można by określić współczesne zakupy w sklepach. Odpowiednio dobrane i zaaplikowane konsumentowi bodźce, szczególnie te dźwiękowe, skutecznie przekonają klienta do wyboru naszych usług.

Neuromarketing to skuteczne narzędzie w biznesie.

Martin Lindstrom – jeden z najlepszych specjalistów neuromarketingu, współtwórca strategii reklamowych takich gigantów, jak Pepsi, Walt Disney, Microsoft, czy McDonald’s, w 2005 roku przedstawił rezultaty swoich badań nad postrzeganiem marek przez konsumentów. Przeprowadził badanie na 600 osobach z całego świata, także z Polski, na temat naszych wyborów konsumenckich. Wynikało z niego, że dobra strategia marketingowa to taka, w której dbamy o komfort klienta i po cichu angażujemy jego zmysły.

Dźwięk marki

Wyrazista i trafna identyfikacja marki to połowa sukcesu każdej firmy. Drugą połową jest mocne wpłynięcie na zmysły naszych odbiorców. Obok wystroju sklepu najważniejszą kwestią jest muzyka. Najlepszym wyborem, jakim możemy zastosować w swoim lokalu jest odtwarzanie muzyki niezależnej, tj. bez opłat ZAiKS. Odpowiedni dobór muzyki w lokalu, dopasowany do jego charakteru i typu klientów może zdziałać takie cuda, jak zwiększyć zyski i przysporzyć nowych klientów. Dźwięki pomogą nam zintensyfikować poczucie komfortu i prywatności u klienta, co w dzisiejszych czasach jest jedną z kluczowych spraw przy dokonywaniu decyzji o zakupie danego produktu lub przy wyborze danego lokalu. Stymulacja przez dźwięki ma ogromne znaczenie w kreowaniu marki – i tak odpowiedni podkład muzyczny zakorzeni się w podświadomości klienta i nie tylko zatrzyma go w sklepie, ale także zmieni jego postrzeganie o naszym lokalu.

Zmysły konsumenta

Znane marki wykorzystują muzykę do promocji swoich kampanii.

Obok głównego zmysłu konsumenta – słuchu, ważnymi są także zmysł węchu, smaku i dotyku. Zmysł węchu jest jednym z najwrażliwszych zmysłów człowieka. Zapach, który dociera do mózgu wpływa na nasz nastrój, poziom stresu, a nawet wspomaga lub utrudnia koncentrację. Może także wpłynąć pozytywnie na atmosferę miejsca, w którym klienci dokonują zakupu, co nakłoni ich do przedłużenia wizyty. Zmysł dotyku i smaku to ostatnie elementy układanki, które ściśle się z sobą wiążą. Najpierw dotykamy, wąchamy a potem smakujemy.

Jak zatem odpowiedzieć na pytanie tytułowe i odnieść sukces? Najważniejsze są podstawy – schludność, czystość, uprzejmość i dobrze wyeksponowana usługa. W marketingu warto postawić na niestandardowe rozwiązania, które przykują uwagę klientów. Takim sposobem jest np. nieodtwarzanie w swoim lokalu muzyki z radia, a skorzystanie z muzyki niezależnej (bez opłat dla ZAiKS). Dlaczego? Zbyt dużo bodźców, zbyt dużo komunikatów i promocji płynących z radia nie jest dobrym rozwiązaniem – nie zachęci klienta, a może wręcz odpychać.

Muzyka niezależna (bez opłat ZAiKS) oferowana przez APR Media, jaką można usłyszeć w lokalach, stanowi doskonałe dopełnienie wnętrz, współtworząc atmosferę relaksu i komfortu. Do każdego sklepu, restauracji, hotelu czy salonu fitness oferujemy spersonalizowaną tracklistę. Każdy nasz klient traktowany jest indywidualnie z uwzględnieniem wszelkich zasad audiomarketingu. Naszym celem nie jest tylko zapewnienie muzycznego tła, a skomponowanie listy utworów, które dopełniać będą wizerunek marki.