To, że „muzyka łagodzi obyczaje” wiemy doskonale. Ale czy nieodpowiednio dobrana, również spełni tę funkcję? Czy o każdej porze dnia chcemy słuchać tego samego typu muzyki? Czy klienci podczas zakupu farby do mieszkania chcą słyszeć w tle reklamy nowych suplementów diety? Kierując się zdrowym rozsądkiem i badaniami ekspertów na wszystkie postawione pytania jest jedna odpowiedź- nie.

Muzyka niezależna dostarczana przez APR Media jest neutralna. Klienci nie znają jej, mogą w pełni skupić się na czynności dokonywania wyboru i zakupu, jednocześnie w tle słysząc przyjemne dźwięki nie odwracające ich uwagi poprzez znane słowa i melodię. Do grona zalet w tej kwestii można dołączyć również sympatię lub niechęć do danego wykonawcy, często celebryty, którego działalność pozaartystyczna może budzić kontrowersje.

Na jednym z forum w Internecie znaleźliśmy wypowiedź kobiety w kwestii muzyki w tle podczas zakupów:

„Muzyka emitowana w sklepach, ma wpływ na robienie przeze mnie zakupów:) Bardziej pobudza, relaksuje i zachęca do buszowania po półkach. Ważny jest rodzaj muzyki emitowanej w sklepie, zbyt hałaśliwa np. mnie odpycha, wpadająca w ucho zachęca do wejścia do sklepu i oczywiście poprawia humor”.

Odpowiednia muzyka dla biznesu

Muzyka niezależna skutecznie napędza zakupy

Słowa te doskonale potwierdzają fakt, że muzyka nas nastraja, zwiększa śmiałość podejmowania decyzji (wydawania pieniędzy). Znając jednak cykl dobowy aktywności człowieka wiemy, że różne pory dnia wymagają różnego rodzaju pobudzenia lub uspokojenia z jej strony. Dlatego rano, muzyka musi być nieco bardziej dynamiczna- pobudzająca. W południe może nieco zwolnić rytm, by znów pod wieczór nie pozwolić nam zapaść w sen. Dokonując selekcji muzyki w APR bierzemy te czynniki pod uwagę i starannie układamy zestaw muzyki na każdą porę.

„Uwielbiam słuchać reklam podczas słuchania muzyki!”- nie powiedział nigdy nikt.

Cóż bowiem skuteczniej potrafi wybudzić nas z przyjemnego nastroju niż reklama nowych suplementów lub maści na infekcje intymne? Muzyka nie przerywana reklamami komercyjnymi daje kontrolę nad przekazem, a co za tym idzie nastrojem Klientów. Nigdy nie zachęci ich do opuszczenia sklepu tylko dlatego, że Pan Jan Kowalski ma już po dziurki w nosie „włączania niskich cen” lub co jeszcze gorsze- „niemożliwości pobicia cen” w konkurencyjnej sieci marketów budowlanych.

Wartością dodaną dla samego funkcjonowania sklepu jest możliwość pełnej kontroli nad harmonogramami komunikatów generycznych. Informacje dla Klientów o konieczności opuszczenia sklepu, zbliżających się godzinach zamknięcia lub aktualnych promocjach są w pełni kontrolowane i zautomatyzowane.